zondag 5 april 2009

Week 15, Ding 20

Ik heb nu een persoonlijk account bij Last.fm, en probeer van alles uit: heb iTunes geïnstalleerd op mijn computer zodat de last.fm speciale software de tracks kan synchroniseren met mijn account, ben aan het experimenteren.
Denk er over na wat de bibliotheek met last.fm zou kunnen doen: misschien is het te gebruiken bij muzikale vragen van lezers?
In ieder geval is het voor mij weer een verrijking. Kan ik de kids nog wat leren.
Ben bij de bonus vragen beland: heb opdracht 1 al gedaan, lukt niet meteen om een widget in mijn weblog te plaatsen maar daar ga ik later met nieuwe energie mee verder.
De Vlaamse versie van zoeken.bibliotheek.nl heb ik ook bewonderd: heel handig van die link met Last.fm met de collectie van hun bibliotheek. Maar ik zocht natuurlijk weer een cd waarvan geen koppeling kon worden gemaakt met het bezit van een bibliotheek...
Dan maar Bob Dylan ingetoetst, daar was wel genoeg van in bezit van een bibliotheek in Belgie.
Trouwens, ik heb een Last.fm widget in mijn weblog geplaatst, denk ik...

2 opmerkingen:

  1. Goed gelukt hoor met die widget! Word zelf ook steeds meer fan van last.fm. Zou absoluut mooi zijn als zoiets ook aan de catalogus gekoppeld kan worden. door toevoeging van Muziekweb is het al mogelijk om muziek te beluisteren via aquabrowser maar met last.fm ook eventueel recensies.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou goed gelukt toch die last.fm widget. Inderdaad mooi hoe ze het in belgie hebben gedaan bij de aquabrowser! Zou mooi zijn als dat ook bij onze catalogus kon. Nu kun je trouwens via de aquabrowser ook muziekweb doorzoeken. Je kunt dan ook nummers beluisteren.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen