zondag 5 april 2009

Week 15, Ding 21

Aqua browser; daar hebben wij al van jullie een beknopte uitleg gekregen ( met het 'ren je rot' spelletje), een nieuwe aanwinst voor de ZB-catalogus.
Toevoegen van sociale aspecten aan de bibliotheek-catalogus geeft toch meer ingangen naar gezochte items, ik denk dat een verbetering aan de bestaande catalogus is. Misschien is er een gevaar dat je door de bomen het bos niet meer ziet..
De catalogus van de Ann Arbor District Library vond ik overzichtelijk en duidelijk.
Worldcat van OCLC ziet er goed uit: veel mogelijkheden, ook overzichtelijk.
De catalogus van OBA is voor mij wel een heel goed voorbeeld van en catalogus waar je veel mee kan, zonder dat je 'verdwaalt' in de keuzes die je moet maken.
Ik heb nu ook een account bij My Discoveries en bij WorldCat; voor als de ZB My Discoveries beschikbaar heeft, en om te oefenen.

2 opmerkingen:

  1. heb je de zoekmachine ondertussen al gebruikt? Wat vind je er van tot nu toe?

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik moet er nog wel aan wennen: ik bent geneigd om te zoeken op de 'oude' manier, omdat ik het 'effe snel' moet/wil doen: morgen zal ik de zoekmachine écht gaan gebruiken.

    Groetjes, Smaragd

    BeantwoordenVerwijderen