vrijdag 10 april 2009

Week 15, Ding 22

Bibliobus 2.0; eigenlijk past dat heel goed bij ons en onze diensten: nieuwe Web 2.0 technologiƫn in de bibliotheeksetting, een bewustzijn van digitale veranderingen om je heen waarnemen en actief in mee gaan, maar vooral samenwerkend, publieksvriendelijk en gastvrij!!
Alle artikelen die over Web 2.0 heb ik doorgelezen: het 'manifesto' van Laura Cohen geeft goed weer hoe je je als bibliotheek medewerker op moet stellen tegenover de digitale veranderingen in het bibliotheekwerk. Er in meegaan dus.
Ik had me al eerder aangemeld bij de Nederlandse Ning, en
'hoe ik aankijk tegen Bibliotheek 2.0?' :
- ik vind het een goede ontwikkeling binnen de bieb, omdat je zo meer 'feeling' met de gebruiker krijgt.
- we moeten meegaan met de manier waarop de gebruiker informatie zoekt/krijgt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten